Forside | Om kommunen | Valg | Sådan brevstemmer du

Sådan brevstemmer du

Kommunal- og regionsrådsvalget 2017 finder sted tirsdag den 21. november 2017. Du kan brevstemme fra tirsdag den 10. oktober og frem til fredag den 17. november 2017.

Du kan brevstemme i enhver Borgerservice i perioden 10. oktober-17. november 2017. I Herlev kan du brevstemme i Borgerservice på rådhuset i den almindelige åbningstid:

  • Mandag Kl. 9.00 - 14.00
  • Tirsdag Kl. 8.00 - 14.00
  • Onsdag Lukket
  • Torsdag Kl. 9.00 - 15.00 og 15.30 - 18.00
  • Fredag Kl. 9.00 - 14.00

Husk at medbringe legitimation - fx pas, kørekort, sundhedskort eller lignende.

Borgerservice holder ekstraordinært åbent for brevstemmeafgivning på følgende dage:

  • Lørdag den 4. november kl. 10.00-14.00
  • Lørdag den 11. november kl. 10.00-14.00

Brevstem i eget hjem

Er du - grundet sygdom eller manglende førlighed - forhindret i at møde frem på afstemningsstedet på valgdagen, kan du brevstemme hjemmefra.Vær opmærksom på, at du skal anmode om at brevstemme i hjemmet senest torsdag den 9. november kl. 18.00.

Få en ansøgningsblanket i Borgerservice eller print den her:

Stem på et andet afstemningssted

Du kan blive overført til et andet afstemningssted, hvis du er handicappet eller har nedsat førlighed. Vær opmærksom på, at din anmodning om overførsel til et andet afstemningssted på valgdagen skal indleveres senest den 13. november kl. 12.00.

Få en ansøgningsblanket i Borgerservice eller print den her:

Valgdagen

Valgstederne har åbent klokken 8.00-20.00. I stemmelokalet har valgstyrerne ansvaret for, at stemmeafgivningen går rigtigt for sig. Valgstyrerne får hjælp af tilforordnede vælgere.

Valgsteder

Det fremgår af dit valgkort, hvor du skal stemme. Er du i tvivl er du velkommen til at kontakte Borgerservice på tlf. 44 52 70 60 eller e-mail borgerservice@herlev.dk

Hjælpemidler

Der vil være sorte filtpenne og lupper til rådighed på alle afstemningssteder og på alle de steder i kommunen, hvor du kan brevstemme.

På alle valgsteder stillles der hæve-/sænkeborde til rådighed.

Valgplakater

Du må hænge valgplakater op fra kl. 12.00 lørdag den 28. oktober. På valgplakaterne skal det fremgå, hvem der har iværksat ophængningen af valgplakaten, samt en e-mailadresse og telefonnummer.

Du skal tage valgplakater og midler til at fastgøre valgplakater ned senest ved døgnets afslutning den 29. november 2017.

Har du spørgsmål om valgplakater, er du velkommen til at kontakte valgsekretariatet på emailen valg@herlev.dk.

Sidst opdateret 09/10 2017