Digital Post

Som virksomhed, forening eller organisation kan du oprette din lovpligtige digitale postkasseVirk.dk, hvor du også finder hjælp til både at oprette postkassen og at bruge digital post.

Sikkerheden er i top
Den krypterede forbindelse til forsendelserne giver garanti for, at ingen uvedkommende kan få adgang til de oplysninger, der bliver sendt.

Postkassen følger virksomheden
Postkassen er knyttet til din virksomheds CVR-nummer og følger virksomheden. Også når du skifter adresse eller e-mail på virksomheden.

Med en digital postkasse får du som virksomhed

  • adgang til sikker kommunikation med det offentlige
  • samlet al virksomhedens digitale post i samme postkasse - også evt. post fra virksomhedens e-Boks
  • mulighed for at opbevare virksomhedens digitale post nemt og overskueligt i digitale mapper
  • mulighed for at skrive til det offentlige og modtage digitalt svar - adressebogen gør det er nemt at finde den rette modtager
  • mulighed for at modtage sms-påmindelser - NemSMS gør det muligt at modtage påmindelser fra det offentlige, fx om frister for indberetning.

Fritagelse
Alle virksomheder skal kunne modtage digital post fra det offentlige.

Virksomheden kan dog blive fritaget, hvis det ikke er muligt at få en internetforbindelse med en beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s på almindelige vilkår på virksomhedens hjemadresse. At du ikke har eller ikke kan bruge en computer, berettiger ikke til fritagelse.

Anmodning om fritagelse skal indgives ved personligt fremmøde i borgerservice i den kommune, hvor din virksomhed har hjemadresse.

Sidst opdateret 30/06 2017
Kontakt

Kultur, Fritid og Erhverv

Herlev Rådhus
Herlev Bygade 90
2730 Herlev

Kontakt Erhvervsteamet

Se liste over kontaktpersoner