Forside | Erhverv | Byggeri, miljø og affald | Affald | Gebyrer | Erhvervsaffaldsgebyr

Erhvervsaffaldsgebyr

Som virksomhed betaler du et erhvervsaffaldsgebyr til Herlev Kommune.

Opkrævning af erhvervsaffaldsgebyr 2017

Opkrævning af erhvervsaffaldsgebyr 2017 udsendes d. 22. august 2017.

Gebyret dækker kommunens omkostninger til planlægning og administration af affaldsområdet for erhverv.

Gebyret er i 2017 på 1.125 kr. inkl. moms.

Hvis din virksomhed er tilmeldt digital post, bliver fakturaen sendt dertil.

 

Mulighed for fritagelse for erhvervsaffaldsgebyr

Enkelte typer af virksomheder vil have mulighed for at søge om fritagelse for gebyret.

Ansøgning skal foregår på virk.dk . Ansøgningsfristen vedrørende gebyr for 2017 er torsdag d. 26. oktober 2017, hvilket også vil fremgår af fakturaen. Der åbnes for ansøgningsmuligheden, når fakturaen udsendes. Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristen vil ikke blive behandlet.

Eksempler på virksomheder, der kan opnå fritagelse er:

- Virksomheden er ophørt

- Virksomheden har haft en momsomsætning (eller lønsum) under 300.000 kr. i 2015

- Virksomheden er startet efter 1. januar 2016 og har haft en momsomsætning (eller lønsum) under 300.000 kr. i 2016

- Der er ikke tale om en egentlig virksomhed og dermed ingen egentlig affaldsproduktion.

Du kan også finde svar på ofte stillede spørgsmål i vores FAQ.

Sidst opdateret 02/08 2017

Kontakt

Center for Teknik og Miljø

Susanne Bruun Jakobsen (mail)
Tlf. 44 52 64 51