Forside | Borger | Kultur, idræt og fritid | Herlev Festuge | Information til festugeaktører

Information til festugeaktører

Velkommen som aktør på Herlev Festuge. På denne side kan du finde svar på mange praktiske ting, som hvordan du tilmelder din forening, åbningstider, parkering mv. om Herlev Festuge.

På denne side finder du information om:

Om Herlev Festuge
Sådan tilmelder du en aktivitet til Herlev Festuge
Program og PR
For aktiviteter i bymidten
Aktiviteter ved boderne
Alkoholbevilling (lejlighedserklæring) og fødevarehygiejne
Strøm  - skal du bruge strøm i bymidten?
Kørselstilladelse og parkering
Affald
Generelle retningslinjer
Kontaktinformation


Sådan tilmelder du en aktivitet

Du tilmelder en aktivitet til Herlev Festuge ved at udfylde et online tilmeldingsskema som ligger på www.herlevfestuge.dk fra ca. 10. februar. Ansøgningsfristen er den 3. april. Når du har udfyldt tilmeldingsskemaet og trykket på ’Send’ knappen, modtager du en kvittering på skærmen med teksten ”Tak for din tilmelding”. Du modtager altså ikke en kvittering på mail.

>>Tilmeld din aktivitet til Herlev Festuge

Program og anden PR

De tekster du anfører i tilmeldingsskemaet bruges på flere forskellige medier - enten i fuld form eller i en kortere version, der er tilpasset af festugesekretariatet.

Herlev Festuge benytter både trykte, elektroniske og sociale medier.
•    Vores elektroniske/mobile program er online ca. 1. juli. Du finder det på  http://program.herlevfestuge.dk.
•    Festugens Facebookside opdateres løbende med statusopdateringer og begivenheder https://www.facebook.com/herlevfestuge/
•    I 2016 blev Flyers om Herlev Festuge uddelt på kulturinstitutioner, på Bibliotekerne, i Idrætsfaciliteterne, på Rådhuset og i flere af byens butikker fra ca. 1. august.   
•    I 2016 udkom det fulde program i Herlev bladet i uge 33 og 35.

Hvis du har billeder vi evt. kan bruge til PR, er du meget velkommen til at sende dem til info@herlevfestuge.dk.  Vi kan desværre ikke garantere, at vi bruger alle billeder/billeder fra alle aktører, da pladsen til billeder i programmet er begrænset.

For aktører med aktiviteter bymidten

Aktiviteterne i bymidten finder sted fredag og lørdag i uge 35.

Vi anbefaler følgende åbningstider i boderne:
Salgsboder og aktiviteter:
•    Fredag mellem kl. 15 og kl. 19
•    Lørdag mellem kl. 10 og kl. 20

Madboder og udskænkningssteder:
•    Fredag mellem kl. 15 og  kl. 22
•    Lørdag mellem kl. 11 og kl. 22

Aktiviteter  i og ved boderne

Vi opfordrer til, at der er aktiviteter/workshops eller lign. i /eller i nærheden af boderne. En aktivitet kan f.eks. være zuma-brydning, hockey-bane, fiskedam, cykelsimulator, ansigtsmaling, kreative udfordringer, diverse workshops i f.eks. dans, ballet mv. Aktiviteterne skal som udgangspunkt være gratis.

Alkoholbevilling (lejlighedserklæring) og fødevarehygiejne

Vi gør opmærksom på, at det er hver enkelt forening/firmas ansvar at overholde gældende regler i forhold til myndigheder. I den forbindelse kan vi oplyse, at eventuelle alkoholbevillinger/lejlighedserklæringer søges hos Københavns Vestegns Politi, Tilladelses- og bevillingskontoret (se www.politi.dk). Der må kun søges alkoholbevilling til det tidspunkt du har fået oplyst på bekræftelsen på din tilmelding fra Herlev Festuge. Alkoholbevilling skal søges senest den 1. juli og meget gerne før. En kopi af tilladelsen skal sendes til Herlev Festuge på info@herlevfestuge.dk.  

Regler for fødevarer findes på www.foedevarestyrelsen.dk.

Strøm - skal du bruge strøm i bymidten?

Det er kun muligt at bruge strøm til de apparater I melder ind med i tilmeldingsskemaet. Specielle stik mv. skal også anføres i tilmeldingsskemaet.  

Det er ikke muligt at låne forlængerledninger af Herlev Festuge, husk derfor tromler og forlængerledninger til udendørs brug. OBS: Der kan være langt fra strømforsyningen til boderne, så husk en lang tromle – gerne 25-40 m. Da strøm er en mangelvare i festugeområdet, er det ikke tilladt at medbringe flere elektriske apparater end allerede aftalt med festugen.

Af sikkerhedsmæssige årsager er det et påbud fra politiet, at alle ledninger og kabler, der ligger på jorden, skal fastgøres grundigt med solid gaffatape eller tildækkes med måtter eller kabelkasser.

Kørselstilladelse og parkering

Der er mulighed for parkering ved Herlev Medborgerhus, Herlevgårdsvej 18 samt ved Herlev Rådhus og ved Herlev Bymidte Butikscenter. 

Hvis du har behov for at køre ind på det afspærrede område (hvis du f.eks. skal læsse noget af eller på), skal du have en kørselstilladelse.

Du får en kørselstilladelse ved at kontakte Herlev Festuge på info@herlevfestuge.dk eller du kan henvende dig i Infovognen på selve dagen, hvor de kan lave en kørselstilladelse til dig.

Affald

Hvis I har affaldssække fra diverse boder, er der opsat en stor affaldscontainer på den østlige side af Biblioteket i det bagerste højre hjørne (se containerens placering på kort over festugeområdet).  

Generelle retningslinjer

Ovenstående bedes venligst overholdes. På selve dagen er det vigtigt, at alle overholder de tider der er angivet i programmet og desuden følger anvisningerne fra festugens crew. Herlev Festuges Crew er iført mørkeblå skjorter med rød/hvid festuge logo.

Kontakt festugesekretariatet

Karen Ballegaard                
Info@herlevfestuge.dk
Karen.ballegaard@herlev.dk
Tlf. 44 52 55 33                                
Mobil 21 16 49 21

Tine Baadesby
Tine.leschly.baadesby@herlev.dk
Tlf. 44 52 55 23
Mobil 20 48 88 71


Logo Herlev Festuge

Sidst opdateret 20/02 2017
Kontakt

Kultur, Fritid og Erhverv

Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Tlf: 44 52 70 00
kulturogfritid@herlev.dk