Pas

Som noget nyt i Herlev Kommune kan du nu booke en tid til at få lavet dit pas. På den måde slipper du for ventetid og lange køer. Se, hvad du skal medbringe, og hvilke regler der skal overholdes, når du skal have nyt pas. Bemærk - særlige regler for børn og unge under 18 år.

For at få udstedt eller fornyet et pas, skal du møde personligt op i en af landets kommuner. Bemærk, at det også gælder børn, uanset alder.
Alle personer over 12 år skal have optaget digitale fingeraftryk ved bestilling af et nyt pas.

Du skal medbringe:

  • sidst udstedte pas, hvis det drejer sig om fornyelse
  • original dåbs- eller navneattest, hvis du ikke har et pas i forvejen
  • fødselsattest, hvis du søger om pas til et unavngivet barn
  • sundhedskort (sygesikringsbevis), hvis dit personnummer ikke fremgår af attesten eller af din billedlegitimation, og du ikke har et pas i forvejen.
  • et vellignende foto  - hos mange kommuner kan du få taget foto i kommunen.

Kommunen har altid ret til at kræve yderligere dokumentation.

Ansøgning
I Herlev Kommune skal du henvende dig personligt i Borgerservice. Ansøgningen vil blive udfyldt elektronisk med vores digitale pasløsning, og det er derfor ikke nødvendigt, at medbringe en udfyldt ansøgning.

Vær dog opmærksom på, at hvis der er tale om et barn under 18 år, hvor begge forældre skal underskrive ansøgningen, kan ansøgningen printes og udfyldes på forhånd. Hvis begge forældre møder op med barnet, vil ansøgningen blive udfyldt elektronisk med vores digitale Pasløsning, og den behøver således ikke være udfyldt på forhånd.

Foto
Med digitale pasløsning kan du få taget et gyldigt pasfoto efter politiets krav og regler i Borgerservice - prisen er 130 kr. for 4 styk. fotos. Du kan også vælge selv at medbringe et foto, som opfylder billedkravene.

Det er desværre ikke muligt at tage billeder af børn imellem 0-2 år. Her henviser vi til, at I selv medbringer et gyldigt pasfoto.

Nyt pasnummer
Når du fornyer dit pas, får du altid et nyt pasnummer. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, at hvis du har købt flybilletter, og du har oplyst dit gamle pasnummer, kan flybilletterne være ugyldige. Har du oplyst dit gamle pasnummer, kan du kontakte dit flyselskab, som måske kan ændre pasnummeret til det nye pasnummer, hvis det er nødvendigt.

Du må forvente længere ekspeditionstid i april, maj, juni og juli.

Sidst opdateret 15/09 2015
Kontakt

Borgerservice

Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 60
borgerservice@herlev.dk

Kontanthjælp, pension og andre ydelser

Tlf. 44 52 86 51
ydelse@herlev.dk

Udbetaling af sygedagpenge

Tlf. 44 52 86 78
dagpenge@herlev.dk

Bolig

Tlf. 44 52 70 19
bolig@herlev.dk

Kontrolfunktionen

Tlf. 44 52 70 49
kontrol@herlev.dk

Personlig henvendelse

Mandag: kl. 9-14
Tirsdag: kl. 8-14
Onsdag: LUKKET for henvendelser
Torsdag: kl. 9-15 samt 15.30-18
Fredag: kl. 9-14