Folkeregister

Få et overblik over, hvad du skal være opmærksom på, når du skal flytte, flytte til udlandet, flytte til Danmark fra udlandet, søge om adressebeskyttelse, få en bopælsattest og få adresseoplysninger.

Folkeregistret vedligeholder det centrale personregister – CPR – for kommunens borgere. Det er også folkeregisteret som sender dig et nyt sundhedskort i forbindelse med din flytning.

Hvis du vil ansøge om adresseoplysning eller få udstedt en bopælsattest, skal du henvende dig til folkeregistret. Hvis du henvender dig personligt, kan du få bopælsattesten udleveret. Du kan kun få bopælsattest for en anden person, hvis du har skriftlig fuldmagt fra vedkommende. Ved telefonisk eller skriftlig henvendelse sendes bopælsattesten til personens folkeregisteradresse.

Folkeregisteret varetager også følgende opgaver, hvis du vil vide mere om et emne skal du klik på linket.

Melde flytning til Herlev

Flytte til udlandet

Flytte til Danmark fra udlandet

Ansøge om adressebeskyttelse

Folkeregisteret i Herlev Kommune ligger i Borgerservicen i stueetagen.

Sidst opdateret 23/07 2014
Kontakt

Center for Borgerservice

Herlev Bygade 90
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 60
borgerservice@herlev.dk


Mandag: kl. 9-14
Tirsdag: kl. 8-14
Onsdag: LUKKET for henvendelser
Torsdag: kl. 9-15 samt 15.30-18
Fredag: kl. 9-14

Her kan du læse mere om NemID

Nemid